Nabídka a poptávka v maloobchodě: změny
Maloobchodní segment podstoupí velmi silnou změnu. Na straně poptávky, ale také na straně nabídky. V celé Evropě jsou problémy a budou. Ale to není smysl. Změny se budou týkat zejména oblastí kolem tzv. „Nákupních ulic“. Ale abychom získali jasnější obrázek o situaci, rozhodli jsme se více zaměřit na toto téma. Poté, co podrobně analyzujeme studie nahlášené odborníky, naznačujeme změny související s tímto sektorem.
Začněme odpovědí na nejoblíbenější otázku. Jaké budou důsledky, které budou mít dopad na maloobchod vedle nejluxusnějších nákupních ulic?
Nejprve je třeba rozlišovat tři kategorie silnic: silnice masového trhu, luxusního a cenově dostupného.
V prvním případě mluvíme o rozmanité povodí. Což znamená, že bude však nutné udržovat dostupnost nemovitosti tak, aby omezovala poptávku ve stávajících strukturách. A v některých případech je rozšířit. Předpokládá se tedy zvýšení nabídky.
Ve druhém případě však, jak je známo, se mluví o nedotknutelném segmentu. Maloobchod související s luxusními nákupními ulicemi se pravděpodobně nezmění. Elitní zákazníci nebudou chybět, protože tento segment způsobuje 80% objemu prodeje v každé zemi.
Na druhé straně je poslední kategorie nejméně analyzovaná. Nejméně zřejmé. Hovoří se o nákupních ulicích, které zaujímají specializované značky, které jako takové jsou mimořádně citlivé na změny.
Stručně řečeno, dojde ke změnám, ale do jaké míry? Hlavním problémem je ten, který souvisí s dimenzionálním aspektem. Fixní náklady na udržení komerčního prostoru důležité plochy v provozu jsou vyšší než standardní náklady. Řešením bude pohybovat online a ovlivňovat svět offline (a tedy i nemovitosti).
Ve skutečnosti není úplné uzavření mnoha podniků vyloučeno. Není možné lokalizovat více či méně akutní krizi, pokud jde o maloobchod, mezi různými evropskými a mimoevropskými zeměmi. Je tomu tak proto, že šíření značek, zejména těch nejznámějších, je rozšířeno přes hranice poměrně homogenním způsobem.
Závěrem lze říci, že se předpokládá výraznější změna cenově dostupné a hmotnosti (ta se obtížně rozeznává vzhledem k velikosti poptávky).
Doufáme, že toto kritické období bude pro trh s nemovitostmi co nejúčinnější (s přihlédnutím také k segmentu maloobchodu). V tuto chvíli se očekává návrat k normálu, dokonce i postupný.
My v Realigro budeme i nadále průběžně aktualizovat své čtenáře, abychom mohli analyzovat nemovitosti nejen na trhu s pronájmy a rezidenčním prodeji. Ale také pro všechny zjevně sekundární aspekty nemovitostí, které však, jak jsme viděli, představují kontaktní místo pro celou společnost.
Začněme odpovědí na nejoblíbenější otázku. Jaké budou důsledky, které budou mít dopad na maloobchod vedle nejluxusnějších nákupních ulic?
Nejprve je třeba rozlišovat tři kategorie silnic: silnice masového trhu, luxusního a cenově dostupného.
V prvním případě mluvíme o rozmanité povodí. Což znamená, že bude však nutné udržovat dostupnost nemovitosti tak, aby omezovala poptávku ve stávajících strukturách. A v některých případech je rozšířit. Předpokládá se tedy zvýšení nabídky.
Ve druhém případě však, jak je známo, se mluví o nedotknutelném segmentu. Maloobchod související s luxusními nákupními ulicemi se pravděpodobně nezmění. Elitní zákazníci nebudou chybět, protože tento segment způsobuje 80% objemu prodeje v každé zemi.
Na druhé straně je poslední kategorie nejméně analyzovaná. Nejméně zřejmé. Hovoří se o nákupních ulicích, které zaujímají specializované značky, které jako takové jsou mimořádně citlivé na změny.
Stručně řečeno, dojde ke změnám, ale do jaké míry? Hlavním problémem je ten, který souvisí s dimenzionálním aspektem. Fixní náklady na udržení komerčního prostoru důležité plochy v provozu jsou vyšší než standardní náklady. Řešením bude pohybovat online a ovlivňovat svět offline (a tedy i nemovitosti).
Ve skutečnosti není úplné uzavření mnoha podniků vyloučeno. Není možné lokalizovat více či méně akutní krizi, pokud jde o maloobchod, mezi různými evropskými a mimoevropskými zeměmi. Je tomu tak proto, že šíření značek, zejména těch nejznámějších, je rozšířeno přes hranice poměrně homogenním způsobem.
Závěrem lze říci, že se předpokládá výraznější změna cenově dostupné a hmotnosti (ta se obtížně rozeznává vzhledem k velikosti poptávky).
Doufáme, že toto kritické období bude pro trh s nemovitostmi co nejúčinnější (s přihlédnutím také k segmentu maloobchodu). V tuto chvíli se očekává návrat k normálu, dokonce i postupný.
My v Realigro budeme i nadále průběžně aktualizovat své čtenáře, abychom mohli analyzovat nemovitosti nejen na trhu s pronájmy a rezidenčním prodeji. Ale také pro všechny zjevně sekundární aspekty nemovitostí, které však, jak jsme viděli, představují kontaktní místo pro celou společnost.